REHABILITACJA NIEMOWLĄT

Pierwszy rok życia dziecka jest kluczowy dla jego zdrowia i dalszego rozwoju. Następują ogromne zmiany. Z bezbronnego , nieumiejące poradzić sobie z siła grawitacji rozwija się mały, chodzący na dwóch nogach i porozumiewający się z otoczeniem człowiek.

Prawidłowy rozwój ruchowy dziecka polega na uczeniu się coraz bardziej złożonych czynności i mimo niejednakowego rozwoju wszystkich zdrowych dzieci odznacza się pewną prawidłowością.

Natomiast zaburzenia w rozwoju ruchowym mogą być kontynuacją nieprawidłowości, które rozpoczynają się w życiu płodowym lub są wynikiem zagrożeń z okresu okołoporodowego.

Najczęściej spotykanymi problemami okresu niemowlęcego są zaburzenia napięcia mięśniowego: zbyt duże lub zbyt małe napięcie w całym ciele dziecka, czy też niesymetryczny rozkład napięcia – asymetrie ułożeniowe.

Głównym celem rehabilitacji jest przygotowanie dziecka z zaburzeniami ruchowymi do jak najbardziej samodzielnego funkcjonowania. Podczas sesji rehabilitacji terapeuta ćwiczy całe ciało dziecka i zwraca uwagę na aktywny udział dziecka i kształtowanie u niego pozytywnego nastawienia do wysiłku i dotyku.

DRENAŻ LIMFATYCZNY MECHANICZNY

Drenaż limfatyczny mechaniczny - już dostępny w gabinecie!

Drenaż limfatyczny, zwany inaczej masażem uciskowym, sekwencyjnym, jest jedną z najlepszych metod leczenia obrzęków limfatycznych, a także walki z cellulitem.

Masaż ten poprawia metabolizm organizmu, pobudza układ limfatyczny do pracy, przyśpiesza proces oczyszczania.

Polega na sekwencyjnym wywieraniu ucisku mechanicznego za pomocą mankietu pneumatycznego na skórę i podskórną tkankę łączną. Podczas zabiegu kontrolowana jest zarówno sekwencja czasowa ucisku, jak i jego siła.

Wskazania do drenażu limfatycznego:

• obrzęki limfatyczne,

• obrzęki tłuszczowe,
• wysięki,
• obrzęki pourazowe i pooperacyjne,
• obrzęki ręki u kobiet po mastektomii,
• profilaktyka zakrzepicy żylnej, również przedoperacyjnej,
• profilaktyka przewlekłej niewydolności żylnej,
• w leczeniu niewydolności limfatycznej wrodzonej oraz nabytej,
• obrzęki po schorzeniach (stopa cukrzycowa, zespół Sudecka)
• chroniczny obrzęk zapalny towarzyszący reumatyzmowi, chorobie zwyrodnienia stawów itp.,
• obrzęk towarzyszący ciąży (konieczność wykluczenia choroby nerek), obszarów jakie obejmują.
• obrzęk lipidowy (bolesny obrzęk tkanki tłuszczowej z towarzyszeniem uczucia ciężkości i napięcia skóry).

Przeciwwskazania do drenażu limfatycznego:

• ostre zapalenia wirusowe i bakteryjne
 • ostre zapalenie tkanki podskórnej i stany zapalne żył (zatorowo-zakrzepowe)
• choroby zakaźne
• epizod zakrzepicy żył głębokich w przeciągu ostatniego pół roku
• obrzęki i wysięki w przebiegu ostrych stanów zapalnych
• zmiany alergiczne, grzybice, otwarte rany na skórze
• niewyrównana niewydolność serca
• ciąża
• epilepsja.

W ofercie dostępny jest również drenaż limfatyczny manualny, wykonany przez fizjoterapeutę.

O rodzaju zastosowanego drenażu decydujemy po konsultacji i zbadaniu razem z pacjentem.

śledz nas!

• Facebook - White Circle